13.4.12

eyeliner

Hi,
♥1. wat is het. Het leek me leuk om jullie wat over eyeliner te vertellen. Eyeliner is een iets waarmee je een lijntje boven je ogen maakt. Veel van jullie weten waarschijnlijk al waarvoor eyeliner is. Maar er zijn genoeg mensen die make-up dragen om make-up op te hebben als je begrijpt wat ik bedoel. Nou, eyeliner is om je wimpers er voller uit te laten zien.  
♥2. soorten. Er zijn verschillende soorten eyeliner. Je hebt de eyeliner als een podloodje. Maar natuurlijk ook een "liquid eyeliner" dit is de vloeibare eyeliner. Deze is er in twee vormen: Hieronder zie je de vorm uit een soort flesje, waarin al een kwastje zit. Deze is van essence. Het voordeel hiervan is dat je het makkelijk mee kunt nemen en in het begin is het ook erg fijn om aan te brengen. Het nadeel is dat dit vrij snel wat wateriger wordt en het kwastje wordt na een tijdje wat dikker waardoor het moeilijker is om een dun lijntje boven je ogen te trekken.

Dan heb je ook nog de eyeliner uit een potje. Daarbij hoort ook een kwastje. Ik vind dit zelf het fijnst.  Hierbij "dip" je het kwastje elke keer in het potje. Hieronder zie je hier een plaatje van. Deze en het kwastje is toevallig ook van essence. Ik vind essence namelijk erg fijn voor de prijs. Ik bedoel het is niet ideaal maar als je net begint met make-up is dit een prima optie. De nadelen van eyeliner uit een potje is dat het vervelend is om mee te nemen en dat je het kwastje regematig moet wassen. Het voordeel is dat Het erg fijn werkt en het wordt niet waterig.   
                               
En als laatste heb je een podlootje. Dit kennen de meeste van jullie waarschijnlijk wel. Ik gebruik dit bijna nooit omdat ik een vloeibare eyeliner gewoon fijner vind werken. Maar bij bijvoorbeeld smokey-eyes kan dit erg handig zijn omdat je het goed kunt uitblenden. Ook vind ik het irritant dat je een potloodje steeds moet bijslijpen. Verder is het een prima optie.
♥3. Hoe doe je het. Zoals ik al eerder heb gezegd vind ik eyeliner erg moeilijk om aan te brengen. Ik kan het nu wel maar hierover heb ik toch wel het langste gedaan om het te leren. Je begint met je oog strak trekken. Zo kun je makkelijker een dun lijntje maken. 
Hierna pak je het gene waarmee je het lijntje wilt trekken en je zet voorzichtig een lijntje zo dicht bij je wimper-lijn als mogelijk. (hieronder gebruik ik een liquid liner) Let op: deze stap lijkt heel makkelijk maar het duurt vaak best lang voordat je een mooie lijn hebt, maar oefening baart kunst!
Nu mag je experimenteren. Je mag zelf bepalen hoe dik je het lijntje wilt. Je kunt ook een cat-eye look maken door het lijntje helemaal om je oog heen te trekken. Of je laat het lijntje wat verder lopen voor een egyptian-look. Je kunt ook een lijntje onder je ogen trekken. Hier is een link van een filmpje waarin je meerdere eyeliner looks leert. http://www.youtube.com/watch?v=rHIBlQCtgRc 
Je kunt eeuwig varieëren!!
Succes! xx Sara. ♥







1 opmerking:

Echt heel erg bedankt voor als je een reactie achter gelaten hebt, elke reactie van jullie maakt me blij :)
No spam please
xx♥